Ikonická plážová bugina Meyers Manx se vrací. Dostala elektropohon

Psal se rok 1963 a Bruce Meyers vyrobil prototyp své dune buggy. Použil zkrácený podvozek vozu Volkswagen Brouk a odpružení z nákladního automobilu Chevrolet. V prvním roce bylo vyrobeno pouze 12 kusů, ovšem do roku 1971 se jich celkem vyrobilo asi 6 000. Meyers Manx dune buggy, bugina vyvinutá a postavená v jižní Kalifornii – pojmenovaná po hbité manské kočce – se stala symbolem surfařské kultury. Mnoho dalších značek tehdy přispělo svou trochou do mlýna vlastními úpravami těchto vozidel. Meyers však firmu B. F. Meyers & Co. koncem desetiletí opustil a ta musela v důsledku finančních problémů ukončit činnost.

K omezenému oživení samotným Brucem Meyersem pak došlo ještě v roce 2000, ovšem již bez podvozku Brouka. A v roce 2020 pak zakladatel společnost krátce před svou smrtí prodal. Nyní společnost Meyers Manx, LLC na veletrhu v Malibu po více než půl století oznámila, že přijde s první sériovou dune buggy. A protože automobilový průmysl nyní rychle přechází od spalovacího pohonu k pohonu bateriovému, kalifornská společnost jde v tomto ohledu také příkladem. Její pouštní bugina Meyers Manx 2.0 bude při svém debutu v roce 2023 plně elektrická.

Očekává se, že nové buginy budou vypadat stejně jako jejich předchůdci, ale budou disponovat elektromotory umístěnými na zadních kolech. Napájet by je měly dvě varianty lithium-iontových baterií. Kupující dostanou na výběr mezi 20 kWh baterií s dojezdem 150 mil nebo 40 kWh baterií s dojezdem 300 mil, přičemž u druhé jmenované se odhaduje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a hmotnost pouhých 1 650 kg. Z hlediska parametrů to vypadá na velmi svižné, a především zábavné svezení.

Projekt přichází jen několik let poté, co samotný Volkswagen představil plány na elektrický ID. Buggy, inspirovaný právě modelem Manx, který však nikdy nevznikl. Co se týče modelu Manx 2.0, momentálně se toho o něm moc neví – společnost však uvedla, že vyrobí pouze 50 exemplářů. Více informací bude oznámeno koncem tohoto měsíce během oficiálního představení na The Quail Motorsports Gathering.

Photo: Meyers Manx | Evan Klein