Brabus sebevědomě tvrdí, že jeho Mercedes-AMG 900 Rocket je nyní „nejrychlejším SUV na světě“

Brabus se opět vrací s dalším vysoce atraktivním kouskem. Známý úpravce spustil oficiální reklamní kampaň na model Brabus 900 Rocket Edition Mercedez-Benz GLE 63 S 4MATIC+ (4). V čem bude výjimečný? Pravděpodobně půjde o nejrychlejší SUV na světě. Alespoň podle Brabusu.

Brabus, německá značka zabývající se dodatečnou výbavou a renovací, proslula pro své schopnosti předělat Mercedes-Benz z jedničky na jedničku s hvězdičkou, a to pomocí řady úprav, které vozu dodají drsnější vzhled a hlasitější řev. Odborníci to dělají už čtyři dekády a podle posledního debutu se zdá, že jsou v plné síle.

Specifikace modelu „Rocket 900“ roste na popularitě u širší veřejnosti díky německým tunerům. Tentokrát se používá ta, která byla k vidění na čtyřdveřovém supersportu Mercedes-AMG G63 G-Wagen a GT 63 S. Konečným výsledkem je monstrum, který Brabus hrdě nazývá „nejrychlejší SUV na světě“.

Někdo se může pokusit o srovnání tohoto superrychlého vozu s Lamborghini Urus, ale o žádnou soutěž ve skutečnosti nejde. Brabus 900 Rocket Edition Mercedes-Benz GLE 63 S 4MATIC+ (6) totiž vítězí na plné čáře. Lambo pro něj není vážným konkurentem.

Co je na jízdě tak působivé? Sériový osmiválec o objemu 4,0 litru se dvěma turbodmychadly zrychlí mastodonta na 62 km/h za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přibližně 190 km/h. Vylepšená verze od Brabusu disponuje 4,5litrovým osmiválcem, na stovku se dostane za 3,2 sekundy a zastaví až na maximálce 205 km/h.

Tohle by zasloužilo vytesat do kamene: Tam, kde byl Mercedes-Benz odvážný, je Brabus ještě odvážnější. Modernizovaný vůz se tak může pochlubit výkonem 900 koní, což je o poznání více než 605 koní, které měl původní vůz. Co se týče točivého momentu, model z poprodejní sítě nabízí 1248 Nm oproti 850 u dealerské verze.

Co už bylo rychlé, je nyní ještě rychlejší. A Brabus si hrdě kráčí pro korunu, tedy pokud jde o nepsaný titul „nejrychlejší SUV světa“. Na stupních vítězů bude mít díky svému statusu „pouhého úpravce“ konkurenci, ale to neznamená, že jeho dílo není nevyhrává na celé čáře.

Nenápadná vylepšení a „opravy“ dělají z jízdy ještě intenzivnější zážitek. Myslelo se například na aerodynamiku, o čemž svědčí zadní spoiler a celokarbonový difuzor. Vztlak nápravy zvyšuje inovativně řešený bradový spoiler.

Protitlak snižují řízené ventily, které se soustředí na zvuky stroje při práci. Režim „Sport“ posiluje řev osmiválce a další režim jej umožňuje řidiči ztlumit, aby nebyl obviněn, že dělá v sousedství příliš hluku.

Nadopované „Géčko“ se bezpečně a v klidu zastaví díky aerodynamickým kotoučovým brzdám s křiklavě červenými třmeny. Exteriér „Superior Gray“ stojí na kolech Platinum Edition (24 palců). Menší varianta (jen o palec méně) však vede k o něco rychlejší jízdě.

U vozu, který je nazýván „Nejrychlejším SUV na světě“, by si člověk mohl myslet, že nějaké ty „zbytečnosti“ byly v interiéru ořezány, ale není tomu tak. Motivy zvenčí se opakují i uvnitř, kde je elegantní červeno-černý vzhled doplněný šedou kůží. Červené je tu vážně hodně a vůz díky ní vypadá víc než dobře.

A teď otázka, která se vám možná honila hlavou po celou dobu čtení tohoto článku. Na kolik vás taková paráda vyjde? Cena tohoto super SUV zatím nebyla stanovena, ale podle některých zpráv si ho zájemci odvezou domů za 450 000 USD.

Foto: Brabus