Vymazlený Mustang první generace od Ringbrothers: Přes 4200 hodin tvrdé práce přineslo ovoce!

Od svého založení v roce 2011 již utekla nějaká ta voda a společnost Ringbrothers měla dost času na to, aby se stala jednou z nejvýznamnějších dílen na světě – přesněji v segmentu zakázkových neboli „custom“ přestaveb. Počet důkladně upravených vysoce výkonných přestaveb se neustále zvyšuje a nejnovější z nich je ikonický kabriolet Ford Mustang první generace pokřtěný jako „CAGED“ (česky „v kleci“).

Projekt „CAGED“ začínal jako obyčejný Mustang z roku 1964 a dílna z Wisconsinu zvolila neotřelý směr – cílem přestavby bylo modernizovat celkový dojem a navýšit stávající výkon amerického pony caru, aniž by se výrazně změnily jeho estetické linie. Nadlidský úkol? Ne pro mistry v oboru přestaveb.

Borci z Ringbrothers jako obvykle pečlivě prozkoumali každý centimetr původního vozu, přičemž jedinou zbývající tovární součástí jsou středové kryty kol. Po přestavbě podvozku od Mustang’s Roadster Shop FAST TRACK zpět na unibody se ručně vyrobená karoserie resto-modu (mimochodem navržená v CADu) natáhla o palec a poté se některé její linie vybrousily, aby působily agresivněji, ovšem stále decentně. Stavba byla zahalena do laku BASF Glasurit „Burgundy Brave“ a všechny nerezové a chromované ozdobné prvky byly nastříkány barvou Cerakote Titanium C-105P. Výsledek vypadá naprosto fantasticky.

Projekt se může pochlubit také řadou komponentů vytištěných na 3D tiskárně a dalšími drobnostmi, včetně na zakázku vyrobených rámečků zadních světel, vlastního víčka nádrže, emblému běžícího koně a přepracované mřížky chladiče, která je posunuta o dva palce dozadu. Tato přepracovaná mřížka nyní přivádí vzduch k 5,0 litrovému osmiválci Ford Performance Coyote.

Zmíněný pětilitr vypouští spaliny přes na zakázku vyrobené koncovky Ringbrothers do výfukového systému Flowmaster. A mimochodem byl spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou Ford 10R80. Výkon Mustangu byl také výrazně modernizován díky špičkovým brzdám Baer a novému balíčku odpružení s výkonnými vinutými pružinami Penske Racing Shocks RS Edition vpředu i vzadu a nezávislému nastavení zadního zavěšení. Vůz také jezdí na jednorázové sadě 18″ kol EVOD Industries, která byla inspirována původními koly Mustang Rally.

Týmu Ringbrothers trvalo uvedení svého projektu „CAGED“ do života neuvěřitelných 4200 hodin. A přestože je toto úchvatné a vskutku ojedinělé dílo již zadané, dílna v současné době přijímá nové objednávky od dalších zákazníků – pokud máte zálusk, počítejte s dlouhým čekacím pořadníkem.

Foto:  Ringbrothers