Hráči Diabla 4 utratili za mikrotransakce přes 150 milionů dolarů: Jaký je vliv tohoto fenoménu na svět ARPG?

Zdroj obrázku: pixabay / JESHOOTS-com

Diablo 4 sice překonává hranice úspěchu slavné franšízy od Blizzardu, ale také budí vlnu kontroverzí. Od svého vydání přitahuje miliony hráčů a součaně obrovské sumy peněz skrze mikrotransakce. Podle posledních zpráv utratili hráči za kosmetické předměty a prémiové balíčky již více než 150 milionů dolarů. Tato informace pochází od Harrisona Froeschkeho, seniorního produktového manažera Diabla 4, který na svém profilu na LinkedInu odhalil detaily o monetizaci této hry.

Mikrotransakce v Diablu 4: Jak hráči utrácejí

Mikrotransakce v Diablu 4 jsou zaměřeny především na kosmetické předměty, které nemají přímý vliv na herní výkon, ale umožňují hráčům přizpůsobit vzhled svých postav a jezdeckých zvířat. Hráči si mohou kupovat Platinum, což je prémiová měna ve hře, a za tuto měnu pak získat různé balíčky obsahující skiny, zbraně či brnění. Kromě toho mohou investovat do battle passu, který je ve stylu podobných her jako Fortnite či Apex Legends, a odemykat tak odměny postupným hraním a zvyšováním úrovní.

Od svého vydání Diablo 4 generovalo více než 1 miliardu dolarů na tržbách, přičemž zhruba 15 % této částky pochází právě z mikrotransakcí. Tento podíl představuje asi 150 milionů dolarů, což je ohromující suma. Zejména když vezmeme v úvahu, že jde jen o kosmetické položky a další vizuální prvky.

Kontroverze okolo monetizace

Úspěch mikrotransakcí v Diablu 4 však nezůstal bez kritiky. Ihned po vydání hry byli hráči frustrováni cenovou politikou některých kosmetických balíčků. Například sety brnění stály až 28 dolarů, což vzbudilo mezi fanoušky nevoli. Další kontroverzní případ se týkal balíčků s výbavou pro koně, které byly natolik drahé, že hráči museli utratit více peněz, aby si mohli dovolit zakoupit dostatek Platin. Jedním z nejznámějších případů byla sada Father’s Judgment, která obsahovala jezdecké vybavení a stála neuvěřitelných 65 dolarů.

Navzdory těmto kontroverzím si Diablo 4 zachovalo svou popularitu a monetizační model zjevně nezabránil hráčům utrácet peníze za kosmetické předměty. Je otázkou, zda se Blizzard v budoucnu přizpůsobí kritice hráčů, nebo zda budou ceny mikrotransakcí nadále růst.

Budoucnost Diabla 4: Šestá sezóna a první rozšíření

I přes kritiku se Diablo 4 neustále vyvíjí a přináší nové aktualizace. Od 4. do 11. září měli hráči možnost testovat obsah nadcházející šesté sezóny, která přináší úpravy postav, nové předměty a několik zajímavých funkcí. Tato sezóna je obzvlášť očekávaná, neboť s ní přichází i návrat ikonického padoucha Mephista. Kromě toho bude vydáno první rozšíření hry s názvem Vessel of Hatred, které představí novou třídu Spiritborn a zavede hráče do džunglí Nahantu.

Diablo 4 je nejen úspěšnou hrou, ale také obrovským monetizačním strojem. Mikrotransakce v této hře sice vyvolaly určitou kontroverzi, ale zároveň ukázaly, jak velkou ochotu mají hráči utrácet za kosmetické předměty. S nadcházejícími aktualizacemi a rozšířeními je jasné, že Blizzard bude i nadále hledat způsoby, jak maximalizovat zisky, a hráči budou pravděpodobně pokračovat v investování do svého herního zážitku.

Zdroj: https://gamerant.com/diablo-4-players-microtransactions-over-150-million-spent/