Lancia Delta Integrale je bezesporu rozhodně patří mezi nejikoničtější italské vozy všech dob. Z jejího výrazného, krabicovitého a zároveň agresivního vzhledu a historie spojené s unikátní érou soutěží mnoha motoristickým fanouškům naskakuje husí kůže dodnes. S výkonem 130 kW a pohotovostní hmotností zhruba 1340 kg jsou však výkonnostní schopnosti Delty optikou dnešní doby dost zastaralé. Tunerská a závodní společnost Maturo Cars, která chce ikonu skupiny A obdařit vyšší rychlostí a lepšími jízdními vlastnostmi, se rozhodla vyrobit limitovanou sérii mimořádně schopných přestaveb Lancie Delta Integrale. Jejich restomod bude stát za to.
Každá stavba začíná rozebráním dárce až na podvozek. Zesiluje se rám, který se následně spojí s rolovací klecí, aby se odstranilo více než 250 slabých míst původního skeletu. Podvozek restomodované Delty, na jehož vývoji se podílela společnost Intrax, se skládá ze čtyřsměrně nastavitelného nastavení, které uživatelům umožňuje volit odskok, zdvih a tlumení ve vysokých a nízkých rychlostech – balíček je odvozen přímo z rallyových vozů Maturo. Také brzdy modernizované Lancie, které byly přeneseny přímo ze závodního speciálu Maturo Rally FIA HTP homologovaného pro rally, se nyní skládají z moderní brzdové soustavy ovládané pedály s hydraulickou ruční brzdou AP Racing. Použití uhlíkových vláken pro samotnou karoserii umožňuje Maturo snížit hmotnost dárcovského vozu o úctyhodných 110 kg.
Motor, který je srdcem Lancie, dosahuje výkonu 360 koní a točivého momentu 500 N.m, a to díky přepracovanému sání, karbonovému airboxu, většímu mezichladiči, přestavěnému originálnímu turbodmychadlu Garrett, modernímu vstřikování paliva, přepracované řídicí jednotce pro motorsport, zcela novému kabelovému svazku a řadě odlehčených vnitřností. Motor specifikace Group A, podpořený kompletně přestavěnými a modernizovanými diferenciály a hnacími hřídeli, je spojen s posílenou pětistupňovou manuální převodovkou – kterou lze na přání rozšířit na převodovku s přímým ozubením.
Kabina vozu je vybavena karbonovými kbelíkovými sedadly s dostupnými rallyovými pásy, odnímatelným zadním sedadlem, na zakázku navrženou palubní deskou s přístroji na míru, upraveným rallyovým volantem Abarth, titanovou řadicí pákou a obložením z karbonu, eloxovaného hliníku, kůže nebo Alcantary, které si kupující může vybrat.
Cena vozu zatím nebyla zveřejněna, společnost Maturo Cars však uvedla, že počet kusů Restomod Lancia Delta Integrale ‚Stradale‘ bude celosvětově omezen na pouhých 10 kusů. Vedle verze Stradale (Road) bude Maturo vyrábět také omezený počet restomodů Delta ve specifikacích Rally a Classic.
Zdroj: https://www.autoevolution.com/news/maturo-stradale-is-a-handsome-lancia-delta-integrale-restomod-limited-to-ten-units-198293.html
Foto: Maturo Cars