Milión mil na jedno nabití? Farasis Energy posouvá hranice baterií pro elektromobily

Společnost Farasis Energy právě oznámila průlom v technologii baterií, když úspěšně otestovala články navržené tak, aby vydržely neuvěřitelných milion mil po dobu 15 let. Taková čísla překračují průmyslové standardy. Společnost tvrdí, že chemie NCM a přísné testování přináší výjimečný výkon a životnost – což je něco, z čeho mohou komerční elektromobily značně těžit. Tyto články se již masově vyrábějí pro špičkové elektromobily.

Společnost Farasis Energy sídlí v kalifornském Haywordu a její výrobní závody se nacházejí v Ganzhou a Zhenjiang (Čína). Společnost, která byla založena již v roce 2002 a má zákazníky, jako je Mercedes-Benz, nedávno dosáhla průlomového úspěchu s bateriovými články navrženými tak, aby vydržely neuvěřitelných milion mil po dobu 15 let. Takový úspěch by mohl společnost Farasis Energy posunout vpřed v závodě o mimořádně odolné baterie. Nejlepší na tom je, že tyto články se v současné době sériově vyrábějí pro špičkové osobní automobily, jako je Voyah, a také pro užitková vozidla a další aplikace s dlouhou životností.

Dosažení milionu mil vyžaduje simulaci tisíců nabíjecích cyklů, což je proces, který při zrychleném testování trvá 2-3 roky. Společnost Farasis pečlivě vyhodnotila své články s chemií NCM (NCM znamená nikl, kobalt a mangan, což je typ vysoce preferované chemie/kombinace baterií) P75 a P73 a analyzovala oba faktory stárnutí. Toto rozsáhlé testování, které probíhá od roku 2018, jim umožňuje předpokládat, že si akumulátory využívající tyto články zachovají více než 70 % kapacity i po ujetí milionu mil.

Společnost Farasis šla nad rámec standardního testování. Degradace baterií závisí na reálných faktorech, jako jsou teplota a rychlost nabíjení, a tvrdí, že jejich testovací proces zahrnoval náročné scénáře, včetně rychlého nabíjení a vysoké hloubky vybití, při teplotách odrážejících klíčové trhy.

Společnost Farasis připisuje tuto dlouhou životnost inovativním materiálům a strategiím nabíjení. Využívají separátory s polotuhým gelem, které optimalizují iontové ba a stabilitu a zároveň snižují objem elektrolytu. Materiály a rozhraní mezi elektrodou a elektrolytem jsou optimalizovány pro vynikající výkon. Jejich nabíjecí strategie minimalizuje tvorbu tepla a pokovování lithia, a to zmírňuje ztrátu kapacity.

Tyto akumulátory nabízejí nejen prodlouženou životnost, ale také vysokou hustotu energie a rychlé nabíjení. V současné době se používají ve špičkových osobních a užitkových automobilech a ve srovnání s tradičními bateriemi poskytují výrazné zvýšení dojezdu těžkých nákladních vozidel. Společnost Farasis také vyvinula jedinečné obaly s prvky, jako je směrový výfuk a materiály se změnou fáze, které upřednostňují bezpečnost.

Zatímco u spotřebitelských vozidel je to vzácné, užitková vozidla často překonávají 200 000 mil poměrně snadno (tato baterie Tesla Model S, která prošla výměnou při 416 000 mil, je výjimkou). Flotila elektrických užitkových vozidel by mohla mít díky nižším provozním nákladům značné finanční a ekologické výhody. Baterie Farasis s dlouhou životností mají obrovský potenciál jak pro provozovatele užitkových vozidel, tak pro životní prostředí, tím spíše, že tato technologie není na papíře – je na dopravníku a v reálném světě. Zajímavé je, že tato technologie vzbudila zájem i na trhu s letadly eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing).

Zdroj: https://www.notebookcheck.net/Farasis-Energy-announces-successful-testing-of-ultra-durable-million-mile-EV-batteries-powering-Mercedes-Benz-EVs.865684.0.html

Foto: pixabay

Zdroj: google.com, instagram.com, pixabay.com, shutterstock.com