Tesla opravuje křivku nabíjení baterie 4680 a Cybertrucku se zvyšuje dojezd na 150 mil za 15 minut

Zdroj obrázku: Par TaurusEmerald — Travail personnel, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=143606111

Tesla opět o něco posouvá hranice elektrických vozidel. Tentokrát se zaměřila na rychlost nabíjení svého revolučního modelu Cybertruck, který dostal do výbavy novou generací baterií 4680. Díky softwarovým úpravám Tesla dosáhla významného zlepšení v rychlosti nabíjení, což umožňuje zvýšit dojezd na neuvěřitelných 150 mil za pouhých 15 minut.

Moderní architektura Cybertrucku a baterie 4680

Cybertruck je prvním vozem Tesla, který využívá moderní 800V architekturu pohonné jednotky. Tato technologie umožňuje výrazně rychlejší nabíjení ve srovnání s předchozími modely, které byly omezené na nižší napětí. Navíc je osazen pokročilou baterií 4680, známou jako „Cybercell“, která zajišťuje vyšší energetickou hustotu a rychlejší nabíjecí výkon.

Přestože inženýři Tesly původně slibovali nabití Cybertrucku na 80 % kapacity za méně než 20 minut, počáteční nabíjecí časy byly zklamáním. Modely vybavené bateriemi 4680, jako například Tesla Model Y z texaské Gigafactory, vykazovaly podobně pomalou křivku nabíjení. To vedlo k obavám, zda jsou nové baterie připraveny na masové nasazení.

Softwarová aktualizace a rychlost nabíjení

Tesla ale nenechala své zákazníky čekat dlouho. S reálnými daty z rychlých nabíjecích seancí Tesla představila softwarovou aktualizaci, která optimalizovala křivku nabíjení. Tento zásah způsobil dramatické zlepšení. Uživatelé Cybertrucku začali hlásit rychlejší nabíjecí časy, přičemž jedna z testovacích stanic Tesla V4 Supercharger dosáhla rekordního výkonu 330 kW.

Nicméně, skutečný vrchol přišel, když Cybertruck připojený k 600kW nabíječce z místní sítě Ejoin v Evropě dosáhl špičkové rychlosti 405 kW. Tento rekord byl dosažen pouhé dvě minuty po připojení vozidla s 7% kapacitou baterie, a postupně se křivka nabíjení vyrovnávala, přičemž průměrná rychlost nabíjení činila 113 kW.

Praktické dopady na uživatele

Díky těmto vylepšením se nyní Cybertruck přiblížil původnímu slibu rychlého nabíjení. Po 20 minutách dosáhne úroveň nabití 60 %, a za dalších 15 minut dosáhne 80 %. Celkově tak může být baterie o kapacitě 123 kWh plně nabita zhruba za jednu hodinu, což je výrazné zlepšení oproti dřívější době nabíjení, která trvala přibližně hodinu a půl.

Tato softwarová vylepšení mají přímý vliv na každodenní užívání vozidla. Uživatelé nyní mohou za pouhých 15 minut nabít své Cybertrucky na tolik energie, aby ujeli 150 mil. To zlepšuje praktickou využitelnost vozidla, zejména pro dlouhé cesty, kde je rychlé nabíjení klíčové. Tesla také experimentuje s nasazením nových 350kW Superchargerů, které dále zrychlí proces nabíjení.

Díky nové softwarové aktualizaci Tesla překonala počáteční problémy s pomalým nabíjením baterie 4680. Cybertruck nyní nabízí výrazně lepší nabíjecí časy, což z něj činí jedno z nejvýkonnějších elektrických vozidel na trhu. S dojezdem 150 mil za 15 minut nabíjení a potenciálem dalšího zlepšování se Tesla opět ukazuje jako průkopník v oblasti elektromobility, připravený na budoucí potřeby svých zákazníků.

Zdroj: https://huntinspeed.sk/2024/09/11/cybertruck-nabijanie-405-kw-ejoin-nabijaci-hub/, https://www.notebookcheck.net/Cybertruck-adds-150-miles-range-in-15-minutes-as-Tesla-fixes-the-4680-battery-charging-curve.887334.0.html